2010-02-28

Hela livet var ett disco

Helgen närmar sig sitt slut och i morgon är det tillbaka till verkligheten. Söndagar är ju enligt bibeln vilans dag och jag tackar gud för att han inte orkade skapa något mer på just den där söndagen som skulle bestämma vare sig vi skulle jobba eller inte. Som ni kanske förstår har jag inte varit särskilt pigg idag, har mest spenderat dagen i Elins säng och käkat djungelvrål och gräddkola liggandes i fosterställning, då minsta lilla rörelse kändes som knivhugg i huvudet. Detta leder mig till gårdagen som var... hmm galen?

Jag startade min reggaetonbil kl 8:30 för att brumma in till borås för att plocka upp Elin och åka vidare till Ullared, Gekås. I min biltjuvsfart var vi framme på en och en halv timma drygt, parkeringen var smockad som vanligt, men ingen kö in i alla fall.. Jag köpte alla nödvändigheter som behövs för att överleva vardagen tex. tandborste och deo + lite till. När vi var klara for vi tillbaka till borran där vi började fixa inför kvällen. Jag lockade Elins hår och fixade hennes smink som den make up artist jag är.. ? .. Vi käkade underbart god mat och begav oss senare till X o Y, hör och häpna, för första gången i mitt liv! Yanira fyller 20 på onsdag och hade sin ferra där.. Vi fick skumpa och hängde i VIP avdelningen, där vi kände oss väldigt viktiga..? Efter två timmar började Olle i djbåset på trägårn känna sig lite ensam så vi drog dit och började leka med epilepsiljuset som vi så gärna gör. Det blev dans och rökpauser, ännu mer drinkar och lite flimmer för ögonen men jag hade grymt kul trots allt! Sista låten spelades och vi bestämde efterfest hos Olle, vi drog dit och jag fick se hans enorma berg av disk i hans pytte pytte lilla kök och hade inget annat val än att ställa mig och diska.. så kan man ju inte ha det. efter 45 min i diskhon blev jag väldans trött och joinade de två latmaskarna i soffan med en påse ostbågar.. vid 5 fick det vara nog för denna kvällen och vi ringde taxi hem.. I taxin blev vi bjudna på gelehjärtan och skrattade gott åt killen med portkoden tatuerad på armen.. trappan upp till sängen var längre än vanligt och jag var nog nära att däcka på sista trappsteget, men jag tog mig till sängen och sov gott så gott!

På tal om ingenting så blev jag klar med min toalett idag, så här kommer några före och efter bilder :)

Före


Efter

2 kommentarer: