2010-02-11

Rävungar

Det är så otroligt skönt när man blir uppskattad! Idag hade jag med mig Cupcakes till klassen eftersom det är min sista dag i morgon.. Medans vi satt där och käkade började några prata om hur dom skulle få mig att stanna i klassen. Planenen dom har är att gå upp till rektorn och kräva att jag ska få vara kvar! haha dom är så otroligt söta! Samtidigt som det ska bli jätte skoj att jobba i 1:a klassen kommer jag definitivt sakna att vara i 5B, det är helt klart den bästa klass jag någonsin varit i! Jag hade som förslag att pendla mellan klassrummen, men tyvärr funkar det ju inte så. Som tur är jobbar jag ju kvar på samma skola och kommer träffa alla ändå :)

Jag läser nu boken, "Rävungen" för andra gången. Första gången jag läste den gick jag i sjuan och det är märkligt vilken skillnad det är att läsa boken nu. Jag tyckte att den var jätte spännande och intressant i sjuan och jag rekommenderade alla att läsa den. Idag är den så mycket mer än spännande och intressant.. jag har aldrig någonsin innan blivit så tagen av en bok som jag blir av denna. Jag börjar nästan gråta bara jag kollar på framsidan, inte gråt som i olycka utan jag gråter för att jag är så rörd utav boken! Författaren heter Torey Hayden och är även huvudpersonen i boken. Det är alltså en verklighets baserad bok som handlar om Torey som är lärare åt en grupp svårt psykiskt störda barn, hon har en klass på 8 personer och en utav dom är Sheila 6 år gammal. Shelia är den mest psykiskt störda eleven Torey har haft och första dagen i skolan petar hon ut fiskarnas ögon i klassrummet med en blyertspenna. Man får följa Toreys kamp att få grepp om Sheila och man får successivt veta sheilas mycket tragiska bakgrund, med misshandel och våldtäkter...Idag kan jag med hela mitt hjärta rekommendera att läsa denna boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar