2010-04-19

Afrikakunskap!

JAG HAR BLIVIT ANTAGEN TILL ÖSTERLENS FOLKHÖGSKOLA!!! Jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag är så glad! Så den 23 Augusti flyttar jag till Tomelilla utanför Ystad och Simmrishamn. I höst pluggar jag, globala studier (15hp) Afrikakunskap (ekonomi, historia, samhälle, geografi osv.) Humanitet, etnicitet, genus m.m m.m. I Januari åker jag på 3 månaders fältresa i Afrika, bla. Kenya och Sydafrika för att skriva ett valfritt projektarbete :D

Plötsligt blev min framtid så planerad, men jag gillar det något otroligt mycket! Ska bli så himla skönt att komma hemifrån, komma bort från Töllsjö och Borås och få göra någonting för mig själv! Ååh jag är så lycklig! Först ska jag åka till USA i fem veckor och träffa både Amanda och Olivia, sen flyttar jag och sen ska jag helt plötsligt åka tillbaka till Afrika.. Kan det bli bättre än såhär?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar