2010-04-26

Samhället sviker!

Jag märker hur naiv jag varit, då jag hela mitt liv trott att allt går att lösa med polis, social, flyktingsanordnare eller liknande.. Jag har nu märkt att allt inte går att lösa, alla får inte den hjälp dom egentligen behöver och människor runt omkring som faktiskt vill hjälpa har ingen makt till att göra det.

Jag hade aldrig trott att jag skulle bli så upprörd över någonting som jag faktiskt kan välja att inte bry mig om. Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig så maktlös som jag gör just nu! Han kommer med nya sår på kroppen varje dag, idag hade han blåmärken på halsen som han förklarade att katten rivit honom.. vi alla såg att märkena på halsen inte var från någon katt. Han har stora jack i huvudet och rivmärken under ögonen.. Ingen verkar bry sig! Det sägs att ingen kan göra någonting utan att det finns tillräckligt mycket material för att kunna bevisa misshandel.. MEN FÖR I HELVETE, VAKNA UPP OCH INSE VERKLIGHETEN! Kan inte politikerna, socialen, rektorerna, polisen, NÅGON, ta ut huvudet ur arslet och inse vad det är som pågår! Ett barn i 1:a klass visar tydliga tecken på att något står fel till,  både fysiskt och psykiskt, varför kan ingen lyssna när man försöker hjälpa honom? Varför tar man bort resurser när man vet att situationen då kommer förvärras? Varför är dom så trångsynta? varför varför varför?!

Enligt svensk lag:

Inledande bestämmelser

1 § Barn har rätt till omvårdnad, trygghet och en god fostran. Barn skall behandlas med aktning för sin person och egenart och får inte utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling. Lag (1983:47). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar