2010-05-27

Listor i olika färger

shiit va tiden går snabbt! Jag hinner inte med att andas. Det är två veckor kvar tills skolavslutningen på jobbet, den 12:e är det bröllop för Anna och Martin, den fjortonde åker jag till USA, den tjugonde juli kommer jag hem igen, jobbar vecka 30, 31, den 24 augusti flyttar jag ner och blir skåning, i januari bär det av till Afrika, i April kommer jag hem igen, skolan slutar och vipps så har snart ytterligare ett år gått..

På tal om bröllop, har jag köpt en fantastisk klänning som jag ska ha på Anna och Martins! Det ända som fattas nu är bröllopspresenten.. svårt! Måste anstränga shopping-hjärnhalvan och försöka komma på något riktigt bra! Fatta att man börjar bli gammal när ens kompisar börjar gifta sig, förlova sig, skaffa barn och allt såntdära, är det meningen att man själv skall börja stressa över det också? Nä ärligt talat, jag orkar inte bry mig om att bli gammal.. vi skiter i det! "forever young, I want to be, forever young" som alphaville så fyndigt sjöng en gång i tiden..

Idag kom jag även på att jag skriver listor till allting! Inte först när jag bläddrar igenom ett gammalt anteckningsblock märker jag att varje sida inprincip består av listor av olika slag.. handel-listor, packlisor, att-göra-listor, organiserings-listor, ekonomi-listor jaa allt.. och för varje kategori har jag använt olika färger på pennan. Jag vet inte om jag skall se det som oroväckande eller bara praktiskt? Nu har jag i alla fall utökat min listsamling med en väldigt avancerat och väl-strukturerad pack-lista inför resan till USA och så länge ingen annan störs av mina listor kommer jag fortsätta med skrivandet..

Oskar Linnros – Från och med Du

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar