2009-12-30

Jag önskar smör på min macka


Är det inte det bästa som finns, att sitta i sängen med datorn i knät och lyssna på så hög musik att det nästan gör ont i öronen! Jag har under min tid som deltids-arbetslös kommit fram till vad bästa sysselsättningen är när man går hemma, och ja det är ju musik såklart, i alla former! Att lyssna på, att spela, att sjunga till, att dansa till, att städa till, att laga mat till, att tänka till, att sova till... ja allt funkar med musik!  

I morgon är det nyår och som inget tidigare år så har jag inga planer på att festa huvudet av mig med massa främlingar och försöka få detta nyår att bli mycket bättre än förra året.. Jag har lärt mig under åren att desto mer man ser fram emot någonting och ju mer förhoppningar man bygger upp desto sämre blir det! Därför har jag bestämt att i år blir det en lugn nyår tillsammans med mina närmaste vänner, där endast mat och mys står på schemat! Det ända som saknas i morgon mer än alla andra dagar är Amanda, att inte fira nyår med sin bästa vän är ungefär som att äta en smörgås utan smör, det är tort och smaklöst och över huvud taget ganska onödigt att äta.. Jag önskar jag hade smör på min macka i morgon och jag önskar att Amanda skulle öppna champagnen med mig då klockorna slår midnatt! Men jag har en gång hört att den man tänker på när klockan slår 12 på nyårsafton är den personen som kommer stå en närmast under kommande året, om så är fallet så vet i alla fall jag vem jag kommer tänka på!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar