2009-12-01

En liter öl, franska gränder och ett övestökat spel

Jag har alltid haft en bild av tyskland som gratt trakigt och stelt.. men jaa min bild börjar ändra sig lite..München va absolut heelt sjuuukt roligt och nej folket va inte alls stela och trakiga, snarare tvärtom! Vi bodde i värsta lyxlägenheten i centrala münchen, pa dagarna shoppade vi och pa kvällarna/nätterna/mornarna festade vi som aldrig förr! Det bästa med att festa i tyskland maste vara att klubbarna är öppna till 8 pa morgonen, jag trodde att jag skulle va död efter kl.3 men icke, med lite mer alkohol funkade det att halla igang till kl 7 i alla fall ;)

Träffade Elina, vilket va mycket kul! Hade inte fattat förän nu att jag verkligen har saknat henne, men nu är det bara 2 veckor kvar tills hon kommer hem till Sverige och da blir det julbak och dylikt :) Träffade även Diego, Greg och Susie fran Ghana, dom visade oss runt i München eftersom dom är bosatta där och tog mig till ett typical ölställe och beställde en liter öl till mig som dom tvingade mig att dricka upp (för er som inte vet är jag verkligen inget stort fan av öl) efter det va jag lite i kalurren om jag far säga det själv :P

Igar va vi i Frankrike pa julmarknad, det va saa sjuukt fint! typisk fransk liten stad med sma gränder och gamla hus! Om det inte hade vart sa förbannat kallt hade vi förmodligen stannat längre än vi gjorde, men jag fick i alla fall köpt lite äckta fransk ost till min kära mor! :)

Nagot jag maste tilllägga innan jag atergar till min kära tyska vän är att jag är sjuukt trött pa att spela spel, jag är sjuukt trött pa att alltid vara den som väntar! Jag är trött pa allt som har med det lilla "osylldiga" spel du spelar att göra... jag är trött, jag ger upp... (det handlar inte om att jag inte vill, det handlar om att jag vill för mycket)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar