2009-12-17

Snorungarna är färre på landet


Har jobbat varje dag denna veckan och det är nog första gången som jag har vart glad av att gå upp kl 6 på morgonen. Att jobba på fritids måste vara bland det roligaste jobb jag haft, nu låter det som jag har haft hur många jobb som helst men jaa det är i alla fall både roligare än bodyshop och djurparken! Barnen är såå söta, självklart finns det (ursäkta uttrycket) snorungar också men dom är inte så många här på landet :P Igår jobbade jag 9,5 timmar med en kvarts rast, jag va heelt slut när jag kom hem och däckade i soffan vilket gjorde det väldigt svårt att somna när jag väl förflyttade mig till sängen... Satt och ritade med en tjej som heter Elin igår och så gick min mamma förbi utanför, jag pekade och förklarade att det va min mamma då säger hon: Men gud Tina, hon är ju precis lika vacker som du, fast lite äldre bara, det nästan lyser om er! hahaha jag höll på att dö av skratt men mamma blev i alla fall glad när jag berättade det. 

Idag jobbade jag först på fritids och sen som musiklärare i Bollebygd, men usch idag va det jobbigt vill jag lova..alla sprang runt och lyssnade inte ett skit på vad jag sa. Tror dock att skolavslutningen i morgon har något med det att göra. Fick i alla fall sätta på en film tillslut för jag orkade inte med ungarna mer..blev Jumanji..ganska bra film faktiskt, den höll i alla fall barnen lugna, det dög för mig! 

I helgen åker jag till Karlskrona på julstök och dylikt, skall även passa på att köpa de flesta julklapparna där, kan vara på tiden att börja inhandla lite nu! Snart är det julafton och jag kan verkligen inte fatta hur snabbt tiden har gått..kändes som om det va nyss jag kom hem från Ghana, men det är ju typ 3 månader sen nu.. 

Musik: Dave Francis - Auld lang syne 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar