2010-01-04

The good times, The USA


Det börjar hända grejer! Jag och Emelie håller just nu på att planera vår resa till USA. Det blir förmodligen N.Y - Miami - San Francisco - L.A - Chicago - Cincinnati , känns som det är dom viktigaste ställen att åka till. Visst skulle det va roligt att åka till fler ställen och se mer saker, men allt kan man ju inte göra på samma gång! Vi jobbar nu med att räkna ut ungefär hur mycket pengar som behövs under resan, men eftersom vi inte ska bo och äta på massa rikemansställen så blir det ganska billigt att leva i USA. Har kollat massa hostels som rekommenderats av det flesta backpacker sidor och det verkar hur billigt och bra som helst! Har även kollat inrikes flyg, bussar och liknande, man flyger ju i alla fall inte för över 1000 kr inrikes och bussen kostar i princip ingenting!

Jag kan inte beskriva känslan som infinner sig hos mig nu.. jag älskar att planera något som jag vet kommer bli så jäkla bra och jag får nästan klump i magen bara jag tänker på att jag ska spendera mer än en månad i USA med en helt underbar vän, plus att jag ska få träffa Amanda också! I'm very happy at the moment om man säger så! 

Kommer kanske (håller tummarna) få ett 6 veckors heltids vikariat på fritids också, vilket betyder mer pengar till USA, vilket gör mig till en väldigt glad tjej! Jag hoppas hoppas hoppas!!

1 kommentar: