2010-01-31

Jävlig konstig kväll!

Jag och Elin gick till bränneriet för att ta oss ett glas vin, men självklart var det helt proppat med fulla boråsare så vi gick till viskan och satte oss där istället. Sedan drog vi till trägårn. Egentligen är trägårn inte så roligt längre, alla är så små! Vad hände liskom? känns som om jag just fyllt 18 och börjat hänga på krogen, men nu är det fan 92:or som står och shakear rumpan och hånglar på scenen, inte okej! Men i alla fall gick vi till trägårn för att hålla Olle sällskap i djbåset och dels också för att vi kom in gratis :P Men över mina förväntningar så va det faktiskt ganska trevligt, det va en konstig kväll, men trevlig! Jag hittade rökmaskinsknappen och hade väldigt roligt med den, sen fick jag även uppgiften att sköta ljuset, ni vet sånt ljus som man kan få epilepsianfall av och som det ser ut som att man rör sig i slowmotion, det va väldigt roligt vill jag lova!

Kvällen va konstig som sagt, folk betedde sig jävligt knepigt, både positivt och negativt. Jag och Elin stod i baren och skulle köpa runda nr 2, helt plötsligt dyker en kille upp bredvid mig och frågar vad jag ska ha, 2 cider svarade jag och tänkte väl mest att han bara va nyfiken eller nått.. men så säger han att jag ska lägga ner mitt kort och att han bjuder.. det är ju helt sjukt, det konstigaste va nog att han bara gick sen, asså han bara försvann.. men iofs va fan gör det när man fick 2 gratis cider?! mer av sådant vill vi se!
Något annat som va väldigt konstigt och som jag aldrig kommer att förstå är killar med flickvänner som stöter på andra tjejer, igår va det ju helt extremt! flera killar som jag känner och vet har flickvän stötte på andra tjejer igår.. visst det är helt okej att dansa med andra, det tycker jag verkligen men det får ju vara till nån måtta, man håller inte på att taffsa och pussas och grejer! då behöver man verkligen tänka igenom vad man egentligen håller på med! Sen är det ju detta med att ljuga... När man är liten får man lära sig att det är fult att ljuga och det finns ju en anledning till att man blir uppfostrad så, det är jävligt fult att ljuga, det är fegt och omoget och sanningen kommer alltid fram i slutändan! Hur kan man någonsin lita på en människa som man vet är jävligt kapabel till att ljuga? och den stora frågan är ju faktiskt, hur fan kan man med att ljuga en kompis rätt upp i ansiktet?!

Over all så va kvällen helt okej, den slutade helt sjukt bra i alla fall, med prästpojkar, falafel, 20- och en otrolig taxiresa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar