2010-01-02

Jag är fri 2010

2009 var ett konstigt och ganska händelserikt år. Det har vart depressioner och ångest samtidigt som glädjen och lyckan var större än någonsin. En sista termin i skolan, ett första halvår som "självständig". Studenten, då allt "vanligt" tog slut och där lycka och gråt var sammanbundna i ett.. En sommar med festivaler, trägårn och underbara vänner. En obeskrivlig resa till det svartaste Afrika där jag hittade mig själv och insåg vilken bubbla jag levt i hemma i Sverige. Hemma igen, en period med panik, beslutsångest, saknad och förvirring. Vänner flyttar långt bort och man inser att inget kommer bli som förut. Jag ville bort från Sverige, jag hatade kylan, musiken blev min allra bästa vän då ingenting hände i vardagen. Ständiga sms fick mig att hoppas att något skulle hända tillslut, men insåg sedan att det aldrig kommer hända. Anmälde mig som au pair på impuls, fick familj i Washington DC, ångrade mig, ville flytta till London, ville till Spanien, insåg att jag inte alls ville det.. planerade resa till tyskland, åkte dit, hade nästan lika roligt som i Ghana, insåg att jag fått en vän för livet. Kom hem och samma ångest infann sig som efter Afrika, framtiden skrämmer mig..Jag vill till Thailand och backpacka samtidigt som jag vill till USA och hälsa på Amanda, jag inser att jag inte kan göra båda två och struntar i Thailand... Det blev nyår, det blev 2010

2010 är de första året som jag verkligen inte har någon aning vad som kommer hända..Det jag vet, är att jag är fri att göra precis det jag vill göra, och jag måste säga att den känslan är bättre än någonting annat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar