2010-01-10

Tjugoårs krisen


Jag börjar förstå hur en 40 års kris fungerar.. Jag börjar nämligen få det själv, fast då kanske det skall kallas 20 års kris i stället? Jag har verkligen insett hur fort tiden går och har gått.. månad har blivit som en vecka och en vecka som en dag, är det åldern som får mig att uppleva tiden annorlunda eller ska man kanske skylla detta på den globala uppvärmningen som allt annat? 

Det jag vill få fram är nog att jag är rädd för att bli gammal och inte ha gjort det som borde göras som ung..fast å andra sidan när blir man gammal? 30? då har jag i alla fall 10 år kvar i ungdomen... Jag kommer ihåg när vi firade år 2000, det är 10 år sedan, har inte tiden gått så sjukt snabbt och vad har jag egentligen åstadkommit på dom 10 åren..? Ärligt talat så tror jag att de flesta ungdomar i 20 års åldern är lite skrämda för att bli gamla och därför tycker jag nu att 20 års krisen borde bli officiell och behandlas på samma sätt som 40 års krisen! 

Musik: Kent - Töntarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar